loading...
مطالب درسی و غیر درسی
عبدالرحمن بنوره بازدید : 649 چهارشنبه 18 آبان 1390 نظرات (15)

سلام دوستان. خوش اومدید به وبلاگ من. امیدوارم بتونم مطالب جالب و بدرد بخوری را برایتان گردآوری کنم. امید است با نظرات گرانبهایتان ما در بروزرسانی این وبلاگ یاری دهید.

مطالب این وبلاگ دروس دانشگاهی(بیشتر در حوزه ی دروس فنی و مهندسی)، مطالبی در حوزه ی کنکور و همچنین مطالب غیر درسی سرگرم کننده میباشد. 

با تشکر ع.بنوره

 

lodb a

عبدالرحمن بنوره بازدید : 207 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (1)

شیر مادر در رژیم غذایی اطفال توازن صحیحی از مواد غذایی برای نیازهای بچه فراهم می کند . احتیاجات کودک به انرژی و پروتئین در شش ماهه اول حیات به طور طبیعی تامین می شود و به هیچ ماده غذایی تکمیل کننده ای احتیاج نیست تا زمانی که مادر رژیم غذایی کاملی را دریافت کند .

رژیم غذایی اطفال

رژیم غذایی اطفال

تغذیه از پستان در  رژیم غذایی اطفال بسیار مهم است . شیر مادر غذایی ایده آل برای بچه است . همه مادران باید به این امر تشویق گردند . شیر دادن از طریق پستان در سرتاسر سال اول زندگی و به خصوص شش ماه اول زندگی کودک انجام می گیرد . فواید این روش به خوبی ثابت شده است . شیر مادر در  رژیم غذایی اطفال توازن صحیحی از مواد غذایی برای نیازهای بچه فراهم می کند . احتیاجات کودک به انرژی و پروتئین در شش ماهه اول حیات به طور طبیعی تامین می شود و به هیچ ماده غذایی تکمیل کننده ای احتیاج نیست تا زمانی که مادر رژیم غذایی کاملی را دریافت کند . مادرهای شیرده باید ترکیبات ویتامین D را دریافت کنند تا میزان دریافت آن ها به 10 میکرو گرم برسد .

فایده دیگر این مساله این است که شیر مادر همواره در دسترس است و از نظر دما و مقدار ، مناسب می باشد . ریسک یا خطر عفونت از طریق شیر مادر کمتر از تغذیه با بطری است . کودک از طریق آنتی بادی و دیگر مواد موجود در شیر مادر حفاظت می گردد . در زمانی که سیستم ایمنی کودک به طور کامل توسعه نیافته است تغذیه از شیر مادر در رژیم غذایی اطفال خطر اسهال را در نتیجه مصرف شیر آلوده به دلیل آنکه شیر از سیستم تغذیه مادر به کودک بدون تماس خارجی منتقل می گردد کاهش می دهد .

فواید غیر تغذیه ای این مساله ارتباط فیزیکی نزدیک بین مادر و بچه و تاثیر فواید آن روی سلامتی مادر است ونهایتا این مساله باید در ذهن باشد که اطفال چنانچه از شیر مادر تغذیه شوند در مقایسه با تغذیه از شیرهای دیگر ، کمتر در معرض چاقی قرار میگیرد . علت آن این است که در این روش از رژیم غذایی اطفال تمایل به خوردن قوی تر است و غذاهای گیاهی سرشار از انرژی نیز به آن اضافه می شوند .

تغذیه با بطری در رژیم غذایی اطفال

اکثر مادران ممکن است دلیل واضحی داشته باشند که نباید به کودک شیر دهند ، بنابراین باید با استفاده از شیر مخصوص کودک به وسیله بطری به نوزاد شیر بدهند . شیر گاو یک ترکیب کاملا متفاوت از شیر انسان است و برای نوزاد غذای ناکامل است.  به این سبب تلاش های زیادی برای تغییر آن و متعادل کردن با شیر مادر در رژیم غذایی اطفال انجام شده است با وجودی که چنین کوشش هایی موفقیت نداشته است خیلی از فراورده های تجارتی آن مناسب و رضایت بخش می باشد .

شیر کودک که به شکل تجارتی تهیه می شود به صورت تغلیظ شده ( خشک یا تبخیر شده ) تهیه که به وسیله ی افزودن آب جایگزین می گردد . شیر گاو به چند روش تغییر می یابد تا به شیر انسان شبیه گردد . هدف اصلی کاهش میزان پروتئین و مواد معدنی و افزایش لاکتوز است .

چنین فراورده هایی با ویتامین D مخلوط که برای رفع نیاز کودک کافی نیست . بعضی فراورده های چربی حیوانی شیر گاو با روغن گیاهی جایگزین می شوند شیر عادی به دلیل کمی ویتامین A و انرژی در مقایسه با شیر گاو برای اطفال مناسب نیست .

 

منبع مطلب رژیم غذایی اطفال : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

عبدالرحمن بنوره بازدید : 170 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (0)

برای تصفیه آب در مقیاس کوچک (فردی یا خانگی) از سه روش کلی جوشانیدن صاف کردن و گندزدایی توسط مواد شیمیایی استفاده می شود . در روش جوشانیدن برای تصفیه آب از نظر حذف باکتریها ، تخم انگل ها و سایر عوامل بیماری زای زنده ، آب را پس از صاف کردن به مدت حداقل 10 دقیقه جوشانده در ظرف پاکیزه ای می ریزند .

تصفیه آب

تصفیه آب

از انجا که بدون تصفیه آب نمی توان از سالم بودن اب مطمئن بود لذا هر نوع آب اشامیدنی را باید قبل از مصرف تصفیه نمود .
اهداف اصلی تصفیه آب عبارتند از :

1-جدا کردن مواد معلق در آب مثل آشغال و غیره

2- حذف عوامل بیماری زا (میکروب ها ، املاح زیان اور)

3- برطرف کردن بو ، رنگ و طعم نامطلوب از آب .

روش های تصفیه آب

برای تصفیه آب در مقیاس کوچک (فردی یا خانگی) از سه روش کلی جوشانیدن صاف کردن و گندزدایی توسط مواد شیمیایی استفاده می شود .

الف – جوشانیدن

این روش برای تصفیه آب  از نظر حذف باکتریها ، تخم انگل ها و سایر عوامل بیماری زای زنده  اینست که آب را پس از صاف کردن به مدت حداقل 10 دقیقه جوشانده در ظرف پاکیزه ای می ریزند . ضمنا برای اینکه دوباره مقدار کافی اکسیژن در آن حل شده و طعم گس آن برطرف شود در ظرف تا نیمه آب جوشیده ریخته و تکان می دهند یا آب جوشیده سرد شده را چندین بار ظرف به رف می کنند تا مقدار کافی هوا در آن حل شود . در آموزشهای اسلامی بر جوشانیدن آب آشامیدنی و آماده سازی آن برای شرب و رهنمودهای فراوانی وجود دارد .

ب- صافک ردن

صاف کردن آب از صافی های شنی تا 99% باکترها و تمام ذرات معلق را حذف می کند مطابق شکل می توان با استفاده از یک بشکه و سنگریزه و شن و ماسه یک صافی ساخت ترتیب ریختن این مواد از پائین به بالا بشرح زیر است .

کف بشکه به ارتفاع 10 سانتیمتر ، قلوه سنگ ، سپس شن درشت به ارتفاع 10 سانتیمتر و روی آن شن ریز به ارتفاع 10 سانتیمتر و روی آن ماسه نرم به ارتفاع 45 سانتیمتر . آبی که از پایین صافی خارج می شود ، برای اطمینان خاطره توسط جوشانیدن یا با استفاده از موادشیمیایی گندزدایی می شود .

اگر میزان بازده آب صاف شده تقلیل یافت لازم است صافی را پاک کنند تا با برطرف شدن جرم های پیوسته عبور آب به طور مطلوب ادامه پیدا کند .

ج- گندزدایی با مواد شیمیایی

به گزارش اسان طب استفاده از کلر به عنوان مناسب ترین گندزدایی قوی و موثر بسیار معمول است کلر را می توان به شکل گاز یا از طریق مواد شیمیایی کلر دار مثل هیپوکلریست پر قدرت یا کلرور آهک و پرکلرین مورد مصرف قرار داد .

کلر در غلظت 0.5 میلی متر در لیتر اب را در مدت 30 دقیقه گندزدایی می کند مقداری از کلر صرف از بین بردن مواد آلی موجود در آب می شود در نهایت اگر مقدار کلر باقیمانده حدود 0/3 میلی گرم در لیتر باشد رقم خوبی است و آلودگی های خفیف احتمالی بعدی را نیز تا حدود زیادی خنثی می نماید .

 

منبع مطلب تصفیه آب : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

عبدالرحمن بنوره بازدید : 275 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (0)

سلامت و بهداشت قلب به عنوان یکی از اعضاء رئیسه بدن و نقش آن در ادامه حیات ، از اهمیت استثنایی برخوردار است و زندگی انسان عمیقا به سلامت آن وابسته است . از سویی دیگر سلامت و بهداشت قلب نیزبه تامین سلامت اندام ها به طور کلی و مراعات اعتدال در تغذیه و سلامت روانی و مانند اینها وابسته است .

بهداشت قلب

بهداشت قلب

بهداشت قلب یک مساله اساسی برای سلامتی انسان است . قلب از اصلی ترین اعضای بدن موجودات زنده است که اگر بد کار کند ممکن است موجب مرگ شود . پس بهترین راه رعایت بهداشت قلب است . قلب با همه اهمیت آن اندامی است عضلانی که در آن مجموعا همانند دو تلمبه کار می کند . هر تلمبه در حقیقت شامل 2 حفره عضلانی است . دو حفره بالا به نام دهلیز و دو حفره ی پائینی به نام بطن نامیده می شود . سلامت و بهداشت قلب به عنوان یکی از اعضاء رئیسه بدن و نقش آن در ادامه حیات ، از اهمیت استثنایی برخوردار است و زندگی انسان عمیقا به سلامت آن وابسته است از سویی دیگر سلامت و  بهداشت قلب نیزبه تامین سلامت اندام ها به طور کلی و مراعات اعتدال در تغذیه و سلامت روانی و مانند اینها وابسته است .

اطلاعاتی بیشتر از بهداشت قلب

دهلیزها خون را دریافت می کنند و خون دریافت شده از دریچه ها به بطن فرستاده می شوند . بطن ها با انقباض خود خون را از طریق دریچه های دیگر به داخل شریان ها و سرخ رگ ها می فرستند . رابطه قلب سالم با تغذیه مناسب  را مطالعه کنید .

اگر چه میان دو بخش راست و چپ قلب دیواره ی ضخیمی وجود دارد اما انقباض و انبساط دو بخش قلب به طور همزمان صورت می گیرد .

قلب انسان تقریبا در هر شبانه روز خدود یکصد هزار مرتبه منقبض می شود (60 تا 80 مرتبه در دقیقه) و از طریق دهلیز راست خون را توسط شریان های ریوی به ریه ها می فرستند ، در آنجا خون اکسیژن دریافت می کند و گاز Co2 از دست می دهد ، چنین خونی از ریه به طرف چپ قلب بر می گردد و از آنجا از طریق شریان آئورت به نقاط مختلف بدن فرستاده می شود و مواد غذایی و اکسیژن را به همه قسمت های بدن می رساند و پس از گرفتن مواد زائد مثل CO2 از طریق سیاهرگ به قلب بر می گردد .

وقتی به هر علت در وظایف قلب ( یعنی ارسال خون از قلب به سایر اعضائ بدن ، ارسال خون به خود ماهیچه قلب در تنظیم ضربانهای قلب ) اختلالی ایجاد شود . بیماری های قلبی وعروقی و خطرات ناشی از آن . حیات و سلامت انسان را به مخاطره خواهد افکند .

 

منبع مطلب بهداشت قلب : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

عبدالرحمن بنوره بازدید : 430 دوشنبه 19 دی 1390 نظرات (0)

یک عکاس خلاق که به خاطر عکسهایی که از قطرات می گیرد شهرت دارد پس از هفته ها تلاش موفق شد در تصاویری کره زمین را در یک قطره آب جای دهد....

تصاویری تماشایی از جای گرفتن کره زمین در یک قطره آب

لطفا برای دیدن ادامه ی عکس ها به ادامه مطلب بروید
عبدالرحمن بنوره بازدید : 416 شنبه 17 دی 1390 نظرات (0)

البته دوستایی که آشنایی با درس جبر و احتمال ندارند شاید مطلب رو متوجه نشن... با عرض پوزش....

سوال: ثابت کنید مجوعه اعداد طبیعی جالبه! (اثبات به روش استقرا)

جواب: ۱ اولین عدد طبیعی است پس جالبه . 2 تنها عدد اول زوج طبیعی است پس جالبه.

فرض استقرا: اگر n عدد جالبی باشد، حکم استقرا: ثابت می کنیم n+1 عدد جالبی است.

اثبات: فرض می کنیم n+1 جالب نباشد دراینصورت اولین عدد طبیعی خواهد بود که جالب نیست.

در نتیجه به عنوان اولین عدد طبیعی ناجالب n+1،جالب خواهد بود. پس مجموعه اعداد طبیعی جالبه!

عبدالرحمن بنوره بازدید : 390 شنبه 17 دی 1390 نظرات (1)

داستان جالب “آدمخوارها”

پنج آدمخوار به عنوان کارمند در یک اداره استخدام شدند
هنگام مراسم خوشامدگویی رئیس اداره گفت: “شما همه جزو تیم ما هستید. شما اینجا حقوق خوبی می گیرید و می توانید به غذاخوری شرکت رفته و هر مقدار غذا که دوست داشتید بخورید. بنابراین فکر خوردن کارکنان دیگر را از سر خود بیرون کنید.”
آدمخوارها قول دادند که با کارکنان اداره کاری نداشته باشند.
چهار هفته بعد رئیس اداره به آنها سر زد و .....

ادامه ی داستان و داستانی جالب تر در ادامه مطلب.....

عبدالرحمن بنوره بازدید : 1217 چهارشنبه 02 آذر 1390 نظرات (2)

اینبار دو فایل تست هوش در قالب پاورپوینت براتون آپلود کردم.

امیدوارم خوشتون بیاد. لازم به ذکر است که در وارد کردن رمز دقت نمایید که همه ی حروف را به صورت کوچک وارد نمایید.

Password: abdol417.rozblog.com

Download

عبدالرحمن بنوره بازدید : 474 چهارشنبه 02 آذر 1390 نظرات (4)

پزشکان معمولا خاطرات جالبی از کار و بیمارانشان دارند. علت جالب بودن این خاطرات یا بخاطر برخوردهای بانمکی است که بیماران با پزشک یا بیماریشان می‌کنند یا کمبود اطلاعات پزشکی است یا شاید وقوع بعضی اتفاقات در فضایی که سایه مرگ و بیماری در آن وجود دارد خود به خود تبدیل به طنز می‌شود. اما گوشه ای از خاطرات یک پزشک عمومی با ذوق را در ادامه بخوانید که بسیار زیباست.

پزشک

 

لطفا به ادامه مطلب بروید


عبدالرحمن بنوره بازدید : 519 چهارشنبه 02 آذر 1390 نظرات (0)

این دانش آموزان بایستی از ارتفاعی نزدیک به 475 متر از عمق دره به شکلی بسیار خطرناک عبور کنند. هر روز والدین و اولیای مدرسه به دانش آموزان کمک می کنند تا از این مسیر دشوار عبور کرده و به مدرسه برسند.
معلم ها البته بسیار خوشبین هستند و می گویند: ما همه فرزندان کوهستان هستیم و می دانیم که چطور باید با این شرایط کنار بیاییم. ما تا به حال حتی یک نفر را هم از دست ندادیم و جالب است بدانید که این مدرسه جریمه هایی برای فرار دانش آموزان نیز دارد!

لطفا به ادامه مطلب بروید..

عبدالرحمن بنوره بازدید : 509 دوشنبه 30 آبان 1390 نظرات (1)

مفاهیم پایه کامپیوتر  

Download

مفاهیم پایه سیستم عامل

Download

مقاله ای در مورد ADSL 

Download 

 

لطفا برای دانلود فایل های بالا بر روی لینک مورد نظر کلیک راست کرده و سپس گزینه Save target as.. انتخاب نمایید.

عبدالرحمن بنوره بازدید : 308 دوشنبه 30 آبان 1390 نظرات (1)

استیو جابز در طول دوران فعالیتش ایده‌ها و محصولات فراوانی را به دنیای فناوری‌ رایانه‌ای معرفی کرد اما از میان این محصولات، تعدادی از آن‌ها به علت این‌که برای اولین بار در جهان معرفی شدند از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. تا جائیکه معرفی و عرضه آن‌ها موجب شد تا شرکت‌های دیگر هم از این ایده‌ها بهره برده و محصولات مشابه آن را تولید کنند.

مهم ترین ابداعات استیو جابز

 

برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید... 

عبدالرحمن بنوره بازدید : 316 یکشنبه 29 آبان 1390 نظرات (0)

با رعایت همین چند نکته ساده آسیب پذیری سیستم رایانه‌ای خود را به حداقل برسانید....

 


هكرها روز به روز به روش های پیچیده‌تری برای سرقت اطلاعات كاربران روی می آورند، ولی با رعایت برخی نكات ساده می‌توان آسیب پذیری سیستم های رایانه‌ای را به حداقل رساند.


از آنجا كه این توصیه ها به زبان ساده و توسط یك هكر موفق ارائه شده، می تواند راهگشای بسیاری از كاربران ساده و عادی باشد. این مطلب بر اساس مقاله شخصی آقای كوین میتنیك تهیه شده است.

وی از جمله هكرهایی است كه خوانندگان ایرانی اخبار فناوری اطلاعات هم با نامش آشنا هستند و یكی از جنجالی ترین هكرهای دنیا محسوب می‌شود.

 

لطفا به ادامه مطلب بروید...

عبدالرحمن بنوره بازدید : 463 یکشنبه 29 آبان 1390 نظرات (0)

دانشجويی پس از آنكه در درس منطق نمره نياورد، به استادش پیغام زد که: “‌استاد، شما واقعا چيزی در مورد موضوع اين درس می دانيد؟
استاد در جواب گفت: “بله حتما، در غير اينصورت نمی توانستم يك استاد باشم.”
دانشجو در ادامه نوشت: “‌بسيار خوب، من مايلم از شما يك سوال بپرسم. اگر جواب صحيح داديد، من نمره ام را قبول می كنم. در غير اينصورت، از شما می خواهم به من نمره ی قبولی بدهيد.”


استاد قبول كرد و دانشجو پرسيد: “آن چيست كه قانونی است ولی منطقی نيست، منطقی است ولی قانونی نيست، و نه قانونی است و نه منطقی؟

استاد پس از تامل طولانی نتوانست جواب بدهد و مجبور شد نمره ی قبولی درس را به دانشجو بدهد.
بعد از مدتی، استاد با شاگردش تلفنی تماس گرفت و جواب سوال را پرسيد و شاگرد بلافاصله جواب داد:

استاد شما 63 سال داريد و با يك خانم 30 ساله ازدواج كرده ايد كه البته قانونی است ولی منطقی نيست. همسر شما يك معشوق 25 ساله دارد كه منطقی است ولی قانونی نيست؛

و اين حقيقت كه شما به معشوق همسرتان نمره ی قبولی داديد در صورتی كه بايد آن درس را رد می شد نه قانونی است و نه منطقی !

 

عبدالرحمن بنوره بازدید : 317 پنجشنبه 26 آبان 1390 نظرات (0)

۱- آلبرت انیشتن: در کودکی دچار بیماری دیسلسیک بود. یعنی معنی و مفهوم کلمات و عبارات را درست تشخیص نمی داد. معلم آلبرت انیشتن او را عقب مانده ذهنی، غیر اجتماعی و همیشه غرق در رویاهای احمقانه توصیف می کرد، ضمنا وی دوبار در امتحانات کنکور دانشگاه پلی تکنیک زوریخ مردود شد!!

۲- توماس ادیسون: که معلمانش از آموزش او در مدرسه عاجز مانده بودند در تمام طول تحصیل کم ترین نمره ها را از درس فیزیک می گرفت ولی همین شخص بعدها موفق شد بیش از هزار وصد و پنجاه اختراع به جامعه بشریت عرضه کند که بیشتر آنها در زمینه علم فیزیک بوده است!!

۳- بتهون: معلم او می گفت در طول زندگیش “اوچیزی یاد نخواهد گرفت”

۴- پیکاسو: یکی از معروفترین نقاشان جهان بدون کمک و حضور پدرش که در زمان امتحانات کنارش می نشست نمی توانست در درس هایش نمره قبولی کسب کند!!

۵- هیلتون: که مالک بیش از ۳۰۰ هتل در سرتاسر دنیاست در دوران کودکی برای گذران زندگی مجبور بود کف سالنها و هتل ها را طی بکشد!!

۶- جیمز وات: که مخترع ماشین بخار بود فردی کودن توصیفش می کردند!!

۷- امیل زولا: نویسنده بزرگ فرانسوی دانش آموزی تنبل بود که در مدرسه از درس ادبیات معمولا نمره صفر می گرفت!

۸- ناپلئون بنا پارت: مدرسه خود را با رتبه ۴۲ به عنوان یک دانش آموز غیر ممتاز ترک کرد!!

۹- لویی پاستور: در مدرسه یک محصل متوسط بود و در دوره لیسانس در درس شیمی بین ۲۲ نفر رتبه ۲۲ را کسب کرد!


عبدالرحمن بنوره بازدید : 372 پنجشنبه 26 آبان 1390 نظرات (1)

شاید بگین که این تابلوست که پردرآمدترین رشته های دانشگاهی چیا هستن، پزشکی، دندانپزشکی، مهندس برق، مهندس کامپیوتر، مهندس مکانیک.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به ادامه مطلب برو ببین درست گفتی...!! ؟؟

عبدالرحمن بنوره بازدید : 1637 چهارشنبه 25 آبان 1390 نظرات (4)

کتابی که خیلی دوستش دارم رو براتون آپلود کردم، واقعا خیلی چیزا میشه ازش یاد گرفت.

کتابی که ایرج حسابی در وصف پدر خویش نگاشته است.

حتما دانلود کنید.

نظر یادت نره ها...Download

 

عبدالرحمن بنوره بازدید : 336 چهارشنبه 25 آبان 1390 نظرات (0)

آدم های بزرگ در باره ایده ها سخن می گویند

آدم های متوسط در باره چیزها سخن می گویند

آدم های كوچك پشت سر دیگران سخن می گویند

 

آدم های بزرگ درد دیگران را دارند

آدم های متوسط درد خودشان را دارند

آدم های كوچك بی دردند

 

آدم های بزرگ عظمت دیگران را می بینند

آدم های متوسط به دنبال عظمت خود هستند

آدم های كوچك عظمت خود را در تحقیر دیگران می بینند

 

آدم های بزرگ به دنبال كسب حكمت هستند

آدم های متوسط به دنبال كسب دانش هستند

آدم های كوچك به دنبال كسب سواد هستند

 

آدم های بزرگ به دنبال طرح پرسش های بی پاسخ هستند

آدم های متوسط پرسش هائی می پرسند كه پاسخ دارد

آدم های كوچك می پندارند پاسخ همه پرسش ها را می دانند

 

آدم های بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند

آدم های متوسط به دنبال حل مسئله هستند

آدم های كوچك مسئله ندارند

 

آدم های بزرگ سكوت را برای سخن گفتن برمی گزینند

آدم های متوسط گاه سكوت را بر سخن گفتن ترجیح می دهند

آدم های كوچك با سخن گفتن بسیار، فرصت سكوت را از خود می گیرند

 

عبدالرحمن بنوره بازدید : 330 چهارشنبه 25 آبان 1390 نظرات (0)

بنيانگذار شرکت اپل، استيو جابز در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۱ ميلادي (۱۴ مهر ۱۳۹۰) در سن ۵۶ سالگي درگذشت. خبر مرگ وي علاقه مندان دنياي فناوري اطلاعات را به سوگ آورد.

خبر درگذشت استيو جابز در صفحه اول شرکت اپل به اين صورت نوشته شده است

 

برای احترام به روح آن عزیز نظر یادتون نره.

 برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 53
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 269
  • بازدید سال : 861
  • بازدید کلی : 26,638