کانون ریاضیات  متوسطه پیرانشهر

کانون ریاضیات متوسطه پیرانشهر

خوسبختی ما : تجربه از دیروز،استفاده از امروز،امید به فردا
کانون ریاضیات  متوسطه پیرانشهر

کانون ریاضیات متوسطه پیرانشهر

خوسبختی ما : تجربه از دیروز،استفاده از امروز،امید به فردا

محمد استاد محمدی – رتبه ی یک کشوری رشته ریاضی

محمد استاد محمدی – رتبه ی یک کشوری رشته ریاضی از کاشان

درصدهای شما در کنکور چگونه بود؟

ریاضی 97 – فیزیک 97 – شیمی 100 – ادبیات 80 – عربی 85 – دینی 94 – زبان 96

ارزیابی شما از کنکور امسال چگونه بود؟

نوع سؤالات دروس عمومی کنکور امسال عوض شده بود و یک سبک جدیدی بود.

امّا در اختصاصی ها به نظر من ریاضی نسبت به سال های قبل خیلی ساده تر بود، فیزیک متعادل بود و همانند سال های قبل بود امّا شیمی کمی سخت بود.

آیا شما در آزمون های کانون هم شرکت می کردید؟

بله من در این آزمون ها شرکت می کردم، از سال چهارم و از اول مهر ماه در آزمون های کانون شرکت کردم، 19 آزمون بود که کامل شرکت کردم و یک جلسه هم غیبت نداشتم.

آیا در آزمون های جامع سازمان سنجش هم شرکت کردید؟

من در 3 آزمون سازمان سنجش ثبت نام کردم و در اولین آزمون شرکت کردم و چون آزمون های بعدی با آزمون های کانون مغایرت داشت من آزمون های کانون را انتخاب کردم.

قبل از کنکور چه حدود تست زدید ؟

در طول سال به طور میانگین روزی 70 تا 80 تست می زدم.

تست هایی که می زدید بیشتر تالیفی بود و یا تست های کنکور و یا این که تلفیقی از این دو تست بوده است؟

مطمئناً سؤالات کنکور باید بیشتر کار شود چون قرار است که ما کنکور بدهیم و قرار نیست سؤالات تألیفی را که مؤلفان در کتاب ها می دهند را آزمون دهیم، بیشتر سؤالات کنکور سال های قبل را می زدم چون تصمیم داشتم در آخر سال یک سری از کنکورهای جدید را از خودم آزمون بگیرم و زمانی که آن ها تمام شد به سراغ سؤالات تألیفی رفتم.

شما با کدام کتاب درسی خود بیشتر ارتباط برقرار کردید؟

من درس حساب دیفرانسیل را خیلی دوست داشتم و معلم خیلی خوبی داشتیم و این درس هم برای من تازگی داشت چون درس جدیدی بود و در سال های قبل خیلی کم از آن خوانده بودیم.

معلم های شما در موفقیت شما تا چه حد نقش داشتند و تأثیر گذار بودند؟

مطمئناً معلم ها خیلی در موفقیت ما موثر هستند . اگر کار یک معلم خوب باشد هیچ نیازی به مؤسسات و کلاس های خصوصی نیست اگر دانش آموز یک درس را در سر کلاس خوب یاد بگیرد آن وقتی را که برای یادگیری و مرور در منزل برای همان درس می گذارد ممکن است نصف شود و یک زمان خیلی زیادی با وجود معلم خوب برای دانش آموز به وجود می آید.

پس نکته مهمی که شما به آن اشاره می کنید این است که بهترین کار این است که سر کلاس مطالب را فرا بگیریم. نام دبیران و معلمان خود را بگویید؟

در شهر ما معلم حساب و دیفرانسیل ما یعنی آقای نگه دار را همه می شناسند و ایشان خیلی معلم خوبی بودند. من از ایشان و آقای کریم شاهی که معلم فیزیک ما بودند تشکر می کنم، همچنین معلم شیمی ما آقای شاطری و ادبیات آقای حسن زاده و معلم عربی آقای صحیحی و دین و زندگی چاکری و معلم زبان ما طاهری بودند . من در این جا از همه این عزیزان به خاطر همه زحمت هایی که برای ما کشیدند، تشکر می کنم.

آیا در دوستانتان کسی بود که در موفقیت شما خیلی تأثیر گذار باشد و شما را به درس خواندن ترغیب کند؟

جو کلاس ما یک جو خیلی خوبی بود و چون همه دوست داشتند در کنکور رتبه برتر شوند، ما در کلاس خود یک تابلو اعلانات زدیم و کاری کردیم که هر روز دانش آموزان روی آن یک نکته و یا یک مطلبی را روی آن می گذاشتند تا همه دانش آموزان از آن استفاده کنند و همین امر باعث شده بود یک فضای رقابتی دوستانه پیش بیاید.

خانواده و پدر و مادر تا چه حد در موفقیت شما تأثیر گذار بودند؟

خانواده در موفقیت من خیلی مؤثر بودند، واقعاً می توانم بگویم که بعد از خدا خانواده هستند که ما را در این مسیر یاری می کنند و همین که محیط خانه را در آرامش نگه می دارند کمک بسیار بزرگی به ما می کنند.

من متاًسفانه پدرم را سال قبل در یک حادثه رانندگی از دست دادم و امسال برای من شرایط خیلی سخت بود و مادرم واقعاً به من خیلی کمک کرد و من خودم را خیلی مدیون مادرم می دانم و همین طور مدیون پدرم که همیشه آرزو داشت من این رتبه را به دست بیاورم.

آیا حرف خاصی برای دانش آموزانی که امسال درس خواندن را برای کنکور شروع کرده اند، دارید؟ چه پیامی برای دانش آموزانی که می خواهند از امروز شروع کنند دارید که به آن ها انگیزه برای درس خواندن بدهد دارید؟

مهمترین پیامی که برای این عزیزان دارم این است که واقعاً با علاقه درس بخوانند نه این که کسی آن ها را مجبور به درس خواندن کند اگر درس خواندن با علاقه باشد عامل های دیگر هم خود به خود به وجود می آید و دانش آموزی که این شرایط را داشته باشد می تواند موفق شود.

جایگاه کتاب های درسی در روند درس خواندن شما چگونه بوده است؟

شاید با این نظری که من می دهم خیلی ها موافق نباشند امّا به نظر من مهمترین مبحثی که می توان خواند همان کتاب های درسی است.

من حتی چند سؤال را از کتاب های درسی بود که عیناً آن ها را در کنکورهای سال های قبل هم دیده بودم ، چون مبحث کنکور فقط از کتاب های درسی است و قرار نیست که چیزی خارج از کتاب های درسی هم بیاید.

شما چه رشته ای را انتخاب کرده اید؟

رشته برق دانشگاه شریف را انتخاب کرده ام .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد